Sprawdź kto do Ciebie dzwonił

15 sierpnia 2019

Ciągle wydzwania do Ciebie jeden numer telefoniczny, a w Twojej głowie pojawia się tylko czerwona lampka? Nie chcesz odbierać połączeń z numerów nieznanych bojąc się, że to kolejny sprzedawca albo oszust? Jak radzić sobie z takimi niechcianymi połączeniami? Czy możemy jakoś sprawdzić kto do nas dzwonił? Na te pytania odpowiemy w tym artykule. 

Jak sprawdzić kto do nas dzwonił? 

W Internecie znajdziesz wiele stron, które zbierają informacje na temat numerów telefonów. Wystarczy wyszukać taką stronę w Internecie i wpisać na niej dany numer. Takie serwisy działają na zasadzie forum internetowego. Użytkownicy dzielą się tam swoimi spostrzeżeniami na temat danego numeru. Dzięki temu możemy sprawdzić, kto do nas dzwonił. Może się zdarzyć, że informacje na temat danego numeru są sprzeczne. Niektórzy twierdzą, że to sprzedawca a inni, że to oszust. Jeśli jednak dany numer jest w takiej bazie, nie mamy po co obierać tego połączenia. Wiadomo, że coś jest w nim nie w porządku. 

Jak poradzić sobie z połączeniami z niechcianych numerów? 

Jeśli dany numer dzwoni do Ciebie cały czas, możesz odebrać i poprosić aby przestał. Oczywiście nie każdy z nas ma ochotę na rozmowę z natrętnym sprzedawcą i psucie sobie dnia. Dlatego jest także druga opcja. Możemy po prostu taki numer zablokować. Każdy smartfon ma taką opcję. Dodajemy numer do listy zablokowanych kontaktów. Dla nas będzie to skutkowało tym, że więcej nie zobaczymy danego połączenia na naszym telefonie. Dla osoby dzwoniącej będzie to oznaczać to, że nie dodzwoni się do nas, cały czas będzie włączała się poczta głosowa, tak jakbyśmy mieli wyłączony telefon. 

Jak zabezpieczyć się przed nachalnymi połączeniami? 

Możemy po prostu zabezpieczyć się przed takimi połączeniami. Wystarczy uważnie sprawdzać zgody marketingowe we wszelkich miejscach, gdzie możemy je podawać. Na przykład podczas podpisywania umowy z operatorem komórkowym lub w banku. Przeczytajmy dokładnie na jaki kontakt się zgadzamy. Pamiętajmy także, że nie musimy zgadzać się na kontakt marketingowy. Nie powinien być on wymuszany, ponieważ jest to niezgodne z prawem.